FLLMadridUPM

FIRST LEGO League organizado por la UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE MADRID

Animal AlliesVocaciones STEM

La FIRST LEGO League Madrid UPM estuvo en Greenlight for Girls

Paloma García-Maroto, Directora de la Unidad de Igualdad de la UPM,  Laura Canelada estudiante de informática de la ETSISI y Héctor Mateos técnico de laboratorio de la ETSIME han hecho posible el taller “Robótica con LEGO” en el Greenlight for girls organizado por CISCO en el Instituto de Salud Carlos III de Madrid.

Greenlight for girls is an international organisation dedicated to inspire girls of all ages and backgrounds to pursue STEM subjects – Science, Technology, Engineering and Mathematics – by introducing them to the world of science in fun and exciting ways!

UPM con las vocaciones STEM

Con EV3, robot de LEGO Desafío 2016/2017. FIRST LEGO League. ANIMAL ALLIES en #g4gDayMadrid @green4girls #somosUPM