Artículos Científicos

2017

  • Cruz-Benito, J., Borrás-Gené, O., García-Peñalvo, F. J., Blanco, Á. F., & Therón, R. (2017). Learning communities in social networks and their relationship with the MOOCs. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 12(1), 24-36.
  • Fidalgo-Blanco, A., Martinez-Nuñez, M., Borrás-Gene, O., & Sanchez-Medina, J. J. (2017). Micro flip teaching‒An innovative model to promote the active involvement of students. Computers in Human Behavior, 72, 713-723.
  • García-Navarro, J., Borrás-Gené, O., & Jiménez-Rivero, A. (2017). Diseño de asignatura para la competencia digital del estudiante universitario= Design of a course for the digital competence of university students. Advances in Building Education, 1(3), 27-36.

2016

  • Borras-Gene, O., Martinez-Nunez, M., & Fidalgo-Blanco, Á. (2016). New challenges for the motivation and learning in engineering education using gamification in MOOC. International Journal of Engineering Education, 32(1),
  • Martinez-Nuñez, M., Borras-Gene, O., & Fidalgo-Blanco, A. (2016). Virtual Learning Communities in Google Plus, Implications, and Sustainability in MOOCs. Journal of Information Technology Research (JITR), 9(3), 18-36.

2015


  • García-Peñalvo, F. J., Cruz-Benito, J., Borrás-Gené, O., & Blanco, Á. F. (2015). Evolution of the Conversation and Knowledge Acquisition in Social Networks related to a MOOC Course. In Learning and collaboration technologies (pp. 470-481). Springer, Cham.


2014

  • Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., Borrás Gené, O., & García Peñalvo, F. J. (2014). Educación en abierto: Integración de un MOOC con una asignatura académica. Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 15(3).
Share